Förlossningen.

Här kommer min berättelse om min förlossning :)

Natten till den 7 April, den efterlängtade bf dagen, 04,15 vakna jag av magsmärta, vred mig i sängen o så kände jag att det rann mellan benen , hjälp tänkte jag kissar jag ner mig?? Går upp och in på Toan då då bara de forsar vatten, hjälp tänkte jag samtidigt blev jag både rädd o jätte glad , gick in i sov rummet o säger till robin du jag tror vattnet gick, han kasta sig runt i sängen och bara Va !

Ringer förlossningen o berättar som de är, dock har jag ju inte fått några värkar så de var bara att invänta .

Kl 6.00 då händer det saker värkarna kommer i gång, lika bra o vänta, Jag o Robin sätter oss o kollar på två filmer för att få tiden att gå,  vid 10 tiden åkte vi o köpte lite fika som vi kunde ha med oss , för någon gång skulle vi ju åka in, hem o sätter på en yttligare en film, kl 12 ringer jag förlossningen i gen och då hade värkarna blivit starkare och tätare, så dem tyckte att vi skulle komma in,

Vägen dit kändes lång, när vi väl kommit in på den ny öppnade förlossningen säger dem att jag är första paticenten på den nya avdelningen och att dem ville ringa o fråga när jag kom för dem ville ha in någon :)

var så rädd att bli hemsickad men när jag väl fått på ctg och barnmorskan ser mina värkar ,o ser att jag verkligen har ont o att dem kommer tätt säger hon att det är ingen risk att vi åker  hem i dag :) super glad blev jag.

fick sitta där en stund med värkar o sen visa dem mig lustgasen, o lite senare valde jag att bada super skönt låg där i vattnet med lustgasen , men endå gjorde de ont, sluta med att jag hade högsta volym på lustgasen kände endå ingen skillnad,

runt 4 satte dem in ryggmärgs bedövning för då orka jag inte mer, de var de bästa fy vad de hjälpe helt underbart !!

runt 6 så insåg man att värkarna nästan helt avtagit och dem valde då runt kvart i sju att sätta in dropp för att få igång de, efter ca 5 min så åkte hjärt ljuden ner o in kom en läkare som skulle undersöka, men när barnmorskan o robin får upp mig i sängen, så märker hon att huvudet står redo o han är på väg ut, då blev de bråttom , undersköterska kom inspringandes o dem gjorde klart för att de skulle äntligen komma en bebis.
då var kl runt 19.00 o då var de bara att trycka på och kl 19.16 kom lilla Eddie 2830g 47cm lång :) våran lilla prins <3




Prinsen i går :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0